Powiatowe Centrum Integracji Społecznej w Legionowie

Akademia kultury – wycieczka do Płocka

Zrealizowano w ramach zadania „Aktywizacja społeczna i zawodowa w CIS skutecznym narzędziem w drodze do zatrudnienia – kontynuacja” dofinansowane ze środków budżetu państwa, w ramach „Programu na rzecz zatrudnienia socjalnego na lata 2023-2025. Edycja 2024” Ministra Rodziny i Polityki Społecznej.

W ramach Akademii kultury na koniec wakacji wyruszyliśmy na wycieczkę do Płocka.

Miasto zwiedziliśmy z przewodnikiem, panią Sylwią, która ciekawie opowiadała nam o historii tego miejsca. Zobaczyliśmy dawny Rynek Kanoniczny, Dom pod Trąbami, Bazylikę Katedralną, Muzeum Diecezjalne oraz Sanktuarium Bożego Miłosierdzia. Mogliśmy spojrzeć przez lunety na Wzgórzu Tumskim, odsłuchaliśmy także hejnał płocki, zaliczyliśmy również najbardziej znane punkty widokowe miasta oraz pomniki znanych postaci. Po intensywnym zwiedzaniu posililiśmy się obiadem w Barze Mlecznym Tumska. Na koniec pasjonującego dnia poszliśmy na płockie molo, gdzie mogliśmy podziwiać widoki.

Cały wyjazd okazał się bardzo udany, a uśmiechy nie schodziły nam z ust. Pogoda także dopisała. Wróciliśmy do domów zmęczeni, ale i bardzo zadowoleni.